FANDOM

Powstanie Eldaryi nastąpiło w dwóch etapach: Wielkiego Wygnania i Niebieskiego Poświęcenia. Jak wiadomo, przed wygnaniem ludzie i faery żyli na Ziemi w pozornej zgodzie. Wszystkie faery były wytykane palcami oraz nękane z powodu swojego wyglądu czy poglądów. Ludzie bali się też ich niezwykłych umiejętności.

Wielkie Wygnanie

"Wyprawy Krzyżowe", które odbywały się kilka wieków temu, zainicjowały pomysł Wygnania wśród najstarszych i najmądrzejszych ras faery: smoków. Od tego czasu nieufność ludzi względem faery zaczęła coraz bardziej narastać.
Rozpoczęło się to około 1531, mniej-więcej sto lat po śmierci Joanny d'Arc (faelien - pół człowiek - z rasy arkadiuszów, posiadającej moc jasnowidzenia), która została spalona na stosie z powodu swoich zdolności. Faery zrozumiały wtedy, że nie mogą już dłużej współegzystować z ludźmi i postanowiły wywołać "Niebieskie poświęcenie".

Niebieskie Poświęcenie

Jedynym wyjściem by przetrwać było stworzenie nowego świata wolnego od ludzi. Zadecydowały o tym trzy wielkie rasy: Smoki, symbol siły; Fenghuangi, symbol mądrości i Daemony, symbol władzy. Postanowili oni rzucić potężne zaklęcie Niebieskiego Poświęcenia. Smoki i Daemony zostały wybrane na poświęcenie się, aby stworzyć świat Eldaryi, ale Daemony bały się patrzeć na wyginięcie ich rasy. Złamały przymierze i nie poświęciły się, jedynie Smoki dotrzymały słowa. Sprowokowało to niestabilność świata Eldaryi: nieurodzajność jego ziem i niestabilność portali.
Daemony nie uniknęły jednak wyginięcia. Faery oszalałe ze złości na wieść, że święte słowo nie zostało dotrzymane, polowały na nie, aż wybili je do ostatniego osobnika.

Powstanie Kryształu

Najprawdopodobniej poświęcone dusze złączyły się potem w magiczny kryształ, który miał chronić Eldaryę przed zniszczeniem (podobnie jak drzewo Ellcrys).