FANDOM

Eldarya to kraina, w której dzieje się akcja gry o tej samej nazwie.

Charakterystyka krainy

Jest to świat zamieszkały przez faery.
Z powodu braku poświęcenia się daemonów ziemie Eldaryi są jałowe. Niemożliwe jest uprawienie roślin z Ziemi. Z powodu braku uprawy roli, niemożliwa jest również hodowla zwierząt. Brak jadalnej fauny i flory zmusza mieszkańców Krainy do wypraw na Ziemię. Występujące w Eldaryi rośliny nie posiadają żadnych wartości odżywczych - są w stanie zapełnić żołądek, ale nie odnawiają sił witalnych. Wiadomo jednak, że plemię Kapp regularnie je spożywa.

Miejsce zwierząt zajmują chowańce - zwierzęcopodobne istoty.

Historia

Zobacz osobny artykuł: Powstanie Eldaryi

Przed stworzeniem Eldaryi faery wspólnie pracowały nad budowlami, które miały zostać przeniesione do ich powstającej krainy - stąd na przykład na wyspie Memorii można dostrzec greckie budowle.

Eldarya została stworzona przez smoki, daemony i fenghuangi. Smoki poświęciły się w trakcie Niebieskiego Poświęcenia, by powstał świat, w którym mogłyby zamieszkać. Daemony nie dotrzymały słowa i nie poświęciły się, przez co ziemie są jałowe, a portale niestabilne. Pozostałe faery ze złości i pragnienia zemsty zaczęły polować na nie. Według powszechnie znanej wersji wydarzeń wszystkie smoki i daemony wyginęły.

Dusze osób, które się poświęciły by Eldarya powstała, połączyły się i utworzyły magiczny kryształ i jego duszę - Wyrocznię, która pojawia się jedynie podczas bardzo ważnych wydarzeń jak klęska żywiołowa, czy narodziny królewskiego dziecka.

Wiadomo, że krainą nie raz wstrząsały wojny, oraz że pojawiający się w niej ludzie traktowani są jak dziwadła - poddawane eksperymentom lub pokazywane jak zwierzęta w zoo.

Geografia

Eldarya składa się z kilku mniejszych krain:

  • Osada Eel - kraina, w której przebywa się nasza postać po pojawieniu się w Eldaryi. Siedziba straży Eel.
  • Wybrzeże Jaspisu - wyspa oddalona o 2 dni podróży statkiem, zamieszkana przez Kappy.
  • Świątynia Fenghuangów - miejsce zamieszkane przez fenghuangi. Od Osady Eel oddziela ją las.
  • Balenvia - wioska oddalona o kilka dni drogi.
  • Jaskinie w pobliżu Balenvii - miejsce zamieszkania mykonidów.
  • Wyspa Memoria - miejsce, w którym ukrywała się Maria-Anna.
  • Północne Ziemie Jaspisu - miejsce, z którego pochodzi Miiko.
  • Przełom Gorona - wukaniczna dolina pełna lawy.
  • Danthea - region wpomniany w 21 odcinku.

Portale

Zobacz osobny artykuł: Portale

By dostać się do Eldaryi wystarczy wejść w grzybowy krąg. Podróż w drugą stronę jest jednak utrudniona i wymaga otwarcia portali.